خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

نقشه شوم برای ۲۰۶سواران

  • کد خبر: ۶۷۶۴۳
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نقشه شوم برای ۲۰۶سواران
سارقان سریالی ۱۰ دستگاه خودرو سواری پژو در مشهد به دام قانون افتادند

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ پرونده‌های سرقت خودرو‌های ۲۰۶ در یکی از مناطق مشهد یکی پس از دیگری در کلانتری ۲۲ این شهر گشوده می‌شد و تا مأموران سر صحنه حاضر می‌شدند متهمان فرار را بر قرار کرده بودند.
اخبار این سرقت‌های سریالی زمانی به پلیس اعلام می‌شد که گاهی چند ساعتی از ارتکاب جرم گذشته بود و سارقان قبل از اطلاع مال باخته و حضور پلیس وقت کافی برای مخفی کردن خودرو سرقتی شان داشتند.
تحقیقات این پرونده با توجه به حساسیتی که داشت از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری آبکوه و عوامل اطلاعاتی این مجموعه انتظامی آغاز شد و مجریان قانون در همان قدم اول با بررسی برخی شواهد و ادله موجود دریافتند همه این سرقت‌ها از سوی یک تیم چندنفره سرقت طرح ریزی و اجرا شده است.


مأموران با کشف چند فیلم از لحظه سرقت و نیز با کنار هم گذاشتن سرنخ‌های موجود موفق به شناسایی هویت یکی از متهمان این پرونده شدند و بررسی‌های خود را برای ردزنی این فرد و همدستان سارقش ادامه دادند.
پیگیری‌های اطلاعاتی این پرونده با اجرای طرحی گسترده در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۲۲ مشهد ادامه یافت مأموران موفق شدند رد متهمان را در یکی از خیابان‌های مشهد بزنند و آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار دهند.


شناسایی سارقان در بولوار جانباز

سارقان سریالی خودرو‌های ۲۰۶ غافل از اینکه زیر نظر مأموران قرار دارند شبانه در یکی از خیابان‌های محدوده بولوار جانباز مشغول پرسه زنی بودند تا به سراغ طعمه جدید خود بروند. تحقیقات میدانی و رصد متهمان تحت نظر ادامه داشت تا اینکه آن‌ها در کنار یک دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ متوقف و مشغول بازکردن در آن شدند.
مأموران با مشاهد این اقدام مجرمانه بلافاصله وارد عمل شدند و برای به دام انداختن متهمان به آن‌ها اخطار ایست دادند. ۲ سارق حرفه ای، اما بدون توجه به دستور پلیس فرار را برقرار کردند و از صحنه جرم گریختند.


ضابطان قضایی در کلانتری آبکوه مشهد در این عملیات موفق به دستگیری یکی از سارقان شدند، اما همدست او که سوار بر یک دستگاه خودرو و با فاصله از دوستش انتظار می‌کشید موفق به فرار شد. مجریان قانون در بازرسی بدنی از این سارق جوان یک کیف پول حاوی مدارک شناسایی متعلق به فردی دیگر را کشف کردند.


انکار سرقت‌های سریالی

متهم ۳۳ ساله، اما ابتدا حاضر به همکاری با مأموران انتظامی نبود و همه اتهاماتی که بر او وارد بود را رد می‌کرد. او مدعی بود که مرتکب هیچ گونه جرمی نشده و پرونده اش از بزهکاری پاک است، ولی طولی نکشید که حقیقت ماجرا برای مجریان قانون برملا شد و متهم که خود را در برابر مستندات پرونده دید، به ناچار لب به اعتراف گشود.


متهم ضمن اعتراف به اینکه قصد سرقت خودرو ۲۰۶ مورد نظر را در شب دستگیری داشته، همدست خود را نیز به مأموران معرفی کرد و مخفیگاه او را لو داد.
تیم بررسی کننده این پرونده در قدم بعدی مأموریت خود با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و همدست سارق جلب شده را در مخفیگاهش به دام انداختند. این جوان ۲۶ ساله که از اقدام ضربتی پلیس غافل گیر شده بود وقتی با شواهد و ادله موجود در پرونده روبه رو شد به ناچار جرمش را پذیرفت و به سرقت‌های سریالی خودرو‌های ۲۰۶ در مشهد اعتراف کرد.


اوراق خودرو‌های سرقتی در بیابان

متهمان به دام افتاده در اظهارات خود ضمن محکوم کردن یکدیگر، اعتراف کردند که خودرو‌های ۲۰۶ که در مناطقی تاریک و بدون تجهیزات امنیتی بوده را سرقت می‌کرده اند. آن‌ها پس از اینکه موفق به اجرای نقشه شوم خود می‌شده اند، خودرو سرقتی را به بیابان‌ها و مناطق کم رفت و آمد مشهد منتقل و لوازم قیمتی آن را باز کرده و خودرو را در همان جان رها می‌کرده اند.


به گفته فرمانده انتظامی شهر مشهد متهمان در جلسه بازجویی پلیسی تاکنون به سرقت ۱۰ دستگاه خودرو سواری اعتراف کرده اند که این پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت. همچنین تحقیقات از این افراد برای شناسایی دیگر همدستانشان ادامه دارد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی در ادامه به دستگیری متهمان یک پرونده سرقت‌های سریالی دیگر در هسته مرکزی مشهد اشاره کرد و افزود: در به نتیجه رساندن این پرونده مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ مشهد نقش داشتند که یک سارق خشن به همراه فردی مال خر شناسایی و دستگیر شد.


سرقت با تیغه چاقو

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان کرد: در پی اعلام اخباری از سوی چند شهروند مشهدی مبنی بر اینکه فردی سارق به آن‌ها حمله ور شده و با تهدید چاقو دوچرخه شان را با خود برده است، تحقیقات میدانی مأموران کلانتری امام رضا (ع) برای شناسایی متهم این پرونده آغاز شد.


سرهنگ صارمی ساداتی ادامه داد: در این میان یکی از مال باختگان که دوچرخه اش به تازگی سرقت شده بود با مراجعه به کلانتری ۱۲ مشهد مدعی شد که فردی ناشناس دوچرخه او را در یکی از سایت‌های واسطه گر مجازی برای فروش آگهی کرده است. مأموران پلیس با کسب این سرنخ بلافاصله وارد عمل شدند و با ردزنی در بستر سایبری عامل انتشار آگهی دوچرخه را شناسایی و در یکی از مناطق مشهد دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به کلانتری مدعی شد که مرتکب سرقت نشده و دوچرخه مسروقه را از فردی دیگر خریداری کرده است. ضابطان قضایی با همکاری این فرد متهم اصلی پرونده را شناسایی و دستگیر کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->